Nemačka: Vreme buma za menadžment-konsultante

Preopterećeni digitalnim preobražajem poslovanja i burnim promenama u svim sferama globalnog razvoja, industrija i privreda tragaju za dobrim menadžerskim savetima. Naknade i plate za dobar poslovni i menadžerski savet rastu nebom pod oblake, a potkradanje i kopiranje tuđih dobrih ideja je poprimilo nezapamćene razmere.

Sektor za upravljanje konsultantskim poslovima u Nemačkoj uživa jedan „produženi procvat“, dok se u privatnom sektoru razbuktao razvoj konsultantskih firmi koje jedva mogu da zadovolje potražnju za njihovim stručnim savetima o vođenju poslovanja i firmi. Za menadžerski konsalting je sada savršen trenutak jer je ovo vreme velike neizvesnosti i uspona Istoka, pa rukovodioci zapadnih kompanija traže pomoć iz svih izvora, zdužno prihvatajući digitalne promene koje „presađuju“ u svoje poslovanje. A sa nemačkom privredom koja je i dalje vitalna i snažna, rukovodeći sloj ove ekonomije ima novac koji bi rado izdvojio za plaćanje ovakvih usluga.

“Nisu se mogle slučiti bolje prilike i ‘sastojci’ za trenutni procvat konsultantskog posla”, rekao je Georg Take (Georg Tacke), šef konsultantske kompanije Simon-Kucher & Partners iz Bona, koji očekuje da će ovogodišnji prihodi porasti za oko 20 procenata.

Američki rival BCG je ove godine angažovao više od 300 konsultanata koji će u Nemačkoj i Austriji raditi na podizanju menadžerskog kadra, a planira sličan rast i u 2019. godini. Roland Berger, najveća konsultantska kuća u zemlji, ima za cilj da na leto 2019. angažuje oko 250 mladih konsultanata.

Neumanjen rast

Očekuje se da će sektor ove godine povećati svoje prihode za 8,4 odsto, na oko 34 milijarde evra (38,7 milijardi dolara), što je gotovo dvostruko više nego u 2009. godini po izbijanju globalne finansijske krize.

“Cilj nam je da u narednih pet godina udvostručimo naš posao”, rekao je Harald Enc (Harald Enz), jedan od tri partnera u minhenskoj firmi H&Z, koji je tokom prošle godine povećao svoju radnu snagu za 100 ljudi (na 450 zaposlenih), dok su mu prihodi prošle godine skočili za 15 odsto – na više od 70 miliona evra. Preduzeće će 2020. godine preći u novu poslovnu zgradu na šest spratova.

Nakon višegodišnje stagnacije, ovakve konsultantske firme sada imaju munjevit skok svojih prihoda. “Sada je i nama postalo moguće da podnesemo i povećane troškove našeg poslovanja”, rekao je Ralf Štrelau (Ralf Strehlau), akcionar u odboru konsultantske kuće „Anko Management Consulting“, koji je upravo imenovan za šefa BDU-a (Bundesverband Deutscher Unternehmensberater, Nemački savez poslovnih konsultanata). “Konsultantske plate su takođe značajno porasle.”

Nemoj me prodati, molim te

S obzirom na to da se biznis širi tako ubrzanim tempom, firme se bore da pronađu kvalifikovano osoblje. Iskusni konsultanti su poput „zlatne prašine“, a veliki igrači ulažu i velike napore kako bi za sebe preoteli talente od svojih manjih konkurenata.

Kompanije opsedaju sajmove za zapošljavanje i univerzitetske kampuse, i spremne su da za početne plate regrutovanih talenata izdvoje u proseku 62.000 evra (70.700 dolara), prema istraživanju portala Squeaker, društvene mreže za karijernu obuku i zapošljavanje. Uspešne konsultantske kuće troše u proseku 15.600 evra  na regrutovanje novog osoblja, procene su BDU-a.

Ove kompanije takođe teže da zadrže nove talente tako što će posao učiniti zanimljivim od samog početka i ne podvrgavaju novoprimljene dosadnim rutinama kao što je priprema grafikona ili prezentacija. Konsultanti su shvatili da su striktne korporativne hijerarhije demode i „passé“, kao i da mlade (talente) danas reško da može zadovoljiti automobila i čestih letaka ne mogu nadoknaditi dosadu.

“Fleksibilnost je ovih dana postala neka vrsta statusnog simbola”, rekao je Marsel Ramin Derakčan (Marcel Ramin Derakhchan), direktor DLA konsultantske službe za zapošljavanje DLA.

Zaposlene očekuje rad na poboljšanju prodaje

Potraga za talentima i lov na najsposobnije „trenere menadžera“ doprinela je visokom nivou fluktuacije ljudi ovog profila, pri čemu su neke firme u samo jednoj godini promenile četvrtinu svojih zaposlenih. Mnoge kompanije rastu takvim tempom da ne pronalaze vreme za kurseve i treninge u prostorijama svojih firmi (tzv. in-house obuka) ili da drže sesije o međusobnom povezivanju, u cilju uspostavljanja snažnijeg i prepoznatljivijeg korporativnog identiteta. Umesto toga, oni svoje konsultante imaju na terenu, koristeći ovaj povoljni trenutak da bi ga što bolje unovčili.

Neki eksperti tvrde da ključ održivog rasta leži u oslanjanju na sopstvene zaposlene kao i na njihove ključne veštine.

Konsultantska kuća Sajmon-Kučer (Simon-Kucher) odlučila je da se fokusira na svoju stručnost u poznavanju cena i metodima dobre distribucije, oblastima na koje gleda kao na “ogroman potencijal”, rekao je Take, izvršni direktor. Firma planira da svoje ofise uspostavi širom sveta i očekuje da će se, ukoliko se nastavi tekući rast, njegova kompanija udvostručiti do 2025. godine. To bi trebalo da doprinese prilačenju novog talentovanog osoblja, rekao je Take.

“Da li jedna poslovna organizacija napreduje ili ne – to je najvažniji kriterijum za karijeru”, rekao je Take. “Ovaj napredak omogućava zaposlenima da svoju energiju usredsrede na tržište, a ne da se međusobno potkopavaju”.

 

Global Handelsblatt

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.